8 Eylül 2013 Pazar

Ozan Anton ODABASI ile Röportaj

Fenerbahçe Ülker bu sene ciddi yatırımlar yaptı ve takımın başına Zeljko Obradovic'i getirdi. Kadrosuna; Nemenja Bjelica, Linas Kleiza, Luka Zoric gibi Avrupa'da tanınan isimleri kattı. Yerli transferinde de boş durmadı. İzzet Türkyılmaz, Melih Mahmutoğlu ve Kenan Sipahi'yi kadrosuna kattı. Bu sene Avrupa Şampiyonası olduğundan hazırlıklara eksik kadro ile başlayan Fenerbahçe Ülker, Obradovic'in isteği ile genç oyuncuları denemek istedi ve antrenmanlara bu genç oyuncular ile başladı. Röportaj yaptığım Anton Ozan Odabaşı'da o genç oyunculardan biriydi bizi kırmadı ve röportaj teklifimizi kabul etti. 

Basketbola nasıl,ne zaman başladın?
9 yaşında annem aracılığıyla başladım, spora yazdırmak istedi. Ben basketbolu seçtim.

Kendini ve oyun tarzını anlatır mısın?
2.06 boyundayım, forvet pozisyonunda oynuyorum, kendimi çok şey yapan bir oyuncu olarak tanımlıyorum. Genelde takımda en çok sayı yapan isimlerdenim. Ribaund özelliğim var, son zamanlarda orta mesafe şutumu geliştirdim ve maçlara yansıtacağım. Hocaların pek hoşuna gitmiyor ama şova kaçan paslar atmayı severim.

Sence eksik yönlerin neler ? Hangi özelliklerini geliştirmelisin?
Eksiklerim müdafaa konusunda var. Hızımı ve müdafaamı geliştirmek istiyorum.

Türkiye'de ve Dünya'da kendine örnek aldığın isim veya isimler var mı?
LeBron’un atletizmi, Carmelo’nun şutu ve Chris Paul’un fundementali beni etkiliyor.

Alt yapılarda karşılıklı oynarken zorlandığın bir isim var mı?
Hayır, yok. Tek rakibim kendim. Antrenmanlarda, maçlarda ne kadar performans sergileyebiliyorum benim için önemli olan nokta burası.

Altyapılarda en beğendiğin isim?
Okben ULUBAY

Metecan, Kenan ve Berk hakkında neler düşünüyorsun?
Hepsi çok yetenekli. Metecan ve Kenan pozisyonlarına göre uzun isimler ve bu onların en büyük avantajları. Berk de ise en beğendiğim özelliği hızlı olması.

Obradovic ile antrenmanlara çıktın, neler yaşadın bize biraz Obradovic’i anlatır mısın?
Benim için büyük bir tecrübe oldu. İyi şeyler kaptım hocadan. İlk antrenmanın ilk dakikasında anladım. ‘‘Bu adam Avrupa’nın en iyi koçu dedim’’. Obradovic ile tanışmak kişisel olarak çok önemli bir şeydi.

İşler yolunda gitmedi mi? Neden ayrılmak istedin takımdan?
İşler aslında çok iyi gitti, yaklaşık 20 oyuncuyla antrenmana çıktık ve bana gelen haberlere göre koç 3 oyuncuyu çok beğenmiş. 3 kişiden biri bendim. Obradovic ile konuştum. Koç bana ‘Burada süre bulman çok çok zor önünde Bjelica-Kleiza gibi isimler var’ dedi. Benimde en çok ihtiyacım olan şey süre bulmak.

Kiralık mı gideceksin? İleride seni tekrar Fenerbahçe'de görebilecek miyiz? 
Kiralık gitmek istemedim. Büyük ihtimalle Finlandiya’da bir A takımda oynayacağım. Bir sene sonra koç Obradovic ile tekrar görüşeceğim.

Biz seni PF olarak biliyoruz başka mevkilerde de oynayabiliyor musun?
Geçen sene SF ve PF oynadım. Belki ilerleyen zamanlarda SG’ye bile kayabilirim.

Hangi takıma gideceğin belli oldu mu?
Büyük ihtimalle eski takımım Tapiolan Honka’ya gideceğim ama henüz karar vermedim. Banvit’ten de teklif aldım. Düşünüyorum.

Çıkmak istediği tepe noktası neresi, hayallerindeki yer?
Tabii ki NBA. Orada oynamak muhteşem olur.

Tuttuğun bir takım var mı?
Miami, Clippers, OKC. Ama bir tane seçmek gerekirse Miami.

Türk milli takımı mı? Finlandiya milli takımı mı?
Buna şimdi cevap veremem. Bu yaz sakatlığım dolayısıyla Finlandiya milli takımında oynayamadım.

Türkiye altyapılarda atılım içinde. İlk önce Yıldızlar Avrupa Şampiyonluğu ardından bu yaz da Gençler Avrupa Şampiyonluğu. Bunun için neler söylersin?
Türkiye’de 95-97 jenerasyonu çok iyi. Bende bu jenerasyon ile birlikte oynadığım için çok mutluyum. Çünkü onlar Avrupa'nın en iyileri. Onlara karşı hangi seviyede olduğumu görebiliyorum. Avrupa’da çok iyi işler yaptılar.

Finlandiya bu Avrupa Şampiyonası'nda bir çıkış yaptı bunu bekliyor muydun?
Doğru söylemek gerekirse bu kadarını beklemiyordum ama çok sevindim

Zaman ayırdığın için teşekkürler...
Bir şey değil,teşekkürler


NOT: Konusmamız arasında Hidayet'in de büyük ihtimal seneye Fenerbahçe ÜLKER forması giyecegini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder